Husk mig ?

Mobil udvikling og markedsføring

1

Indsend din opgave

Vælg hvilken ydelse du ønsker tilbud på, hvor mange tilbud du ønsker samt leveringstid, prisestimat mv.

2

Du modtager tilbud

Du modtager priser, vilkår, evt. forslag mv. fra leverandørerne

3

Du vælger leverandør

Du kan herefter frit vælge den leverandør, du ønsker at benytte

Find nemt og hurtigt en leverandør til Mobiludvikling her. Indtast din opgave og modtag – efter eget valg – 3, 5 eller 7 tilbud på Mobiludvikling.

Hvad er mobiludvikling?
Mobiludviklingen har taget fart på inden for de sidste 2-3 år. Der er kommet mobil app, QR koder, mobil markedsføring, mobile websites, websites der er kompatible med mobilen mv. og udviklingen forsætter. Hurtigt!

Mobil App:
Mobile apps er programmer, der kan afvikles på mobile platforme, fx smartphones, der kører på Android eller på Apples populære iPhone.

Fordelen ved apps fremfor mobil websites er blandt andet, at du ikke behøver at have internetforbindelse for at starte en app, fordi app’en bliver installeret direkte på din telefon. Det giver mulighed for at lave mere komplekse apps, fx til 3D-spil, billedbehandling, musik mv. Derudover er det nemt og hurtigt at købe en app igennem “App store”. Det gør det til en simpel sag at tjene penge på sin app.

Ulempen ved apps er, at det kun er få firmaer, der har succes med dem. Brugeren skal have en grund til at søge efter din app i App store og derefter installere den på telefonen. En køber i en netbutik afsøger typisk markedet, før de vælger, hvilken butik de skal købe fra. Det er for besværligt først at installere en app fra alle netbutikkerne, og derefter søge efter priser i hver app. Derfor vil en mobil hjemmeside typisk være et bedre valg for en netbutik. Og derfor skal du overveje dine brugeres købsproces

Mobil website
Fordelen ved en mobil websites er, at den kan findes på f.eks. Google. Det kan apps ikke. Flere og flere forbrugere søger direkte på nettet via deres mobiltelefon, derfor er det vigtigt, at de bliver ledt direkte ind på et mobil website. Mobile websites har også den fordel, at de kun skal udvikles én gang. Mobile apps skal derimod udvikles specielt til iPhone, Android mv. Det gør opdateringer af apps meget dyrere i forhold til mobile websites.

Ulempen ved et mobil website er, at forbrugeren altid skal søge websitet frem. Hvor apps bliver liggende på telefonen og minder forbrugeren om, at de eksisterer, sætter mobile websites ingen tydelige spor. Desuden er det ikke muligt at lave komplicerede funktioner som for eksempel integration med telefonens kamera, GPS’en, kalenderen eller adressebog mv.

Mobil markedsføring

Kort beskrevet dækker Mobile Markedsføring over ethvert forsøg på at promovere sig til potentielle forbrugere via mobile enheder. Det kan f.eks. ske ved brug af apps, mobile websites, SMS, QR koder eller IVR.

Med mobil markedsføring kan du skabe kontakt direkte til forbrugeren, hvor som helst og når som helst, skabe loyalitet samt engagere forbrugeren. Inden for de sidste par år har mobil markedsføring udviklet sig fra sms markedsføring til komplekse og omfattende mobil kampagner. Se bla. Faxe Kondi ”Spark bold”. Eller McDonald’s coinoffer app.